This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 0.83 PLN!
Want to support this website? Click here and buy hosting plan!

Mercedes 320cdi V6 recenzja

Gasmoto - portal motoryzacyjny

Mercedes 320cdi V6 recenzja

Silnik 3.0 V6 CDI – typowe usterki

Podstawowy kłopot użytkowników to nietrwały układ wtryskowy. Inny słaby punkt mercedesowskich konstrukcji to kolektory ssące, a dokładniej klapy sterujące przepływem powietrza przez kanały. Awarii ulega także elektroniczny siłownik kontrolujący położenie kierownicy w turbinie.

Niestety – pomimo że łożyskowanie i wirniki (część mechaniczna) są w porządku, trzeba wymienić całą turbosprężarkę. Inny awaryjny podzespół to seryjny filtr cząstek stałych. W autach z początku produkcji instalowano prosty układ oczyszczający filtr, który niestety prowadził do częstszego rozrzedzania oleju. Do rzadkości nie należą też problemy z zaworem recyrkulacji spalin (EGR).

Warto jednak zaznaczyć, że pod względem mechanicznym silniki okazują się bardzo solidne i trwałe. Przypadki konieczności wykonania remontu praktycznie nie są znane i wynikają z np. mocnego przegrzania silnika.

Turbosprężarka

Objawy – Brak dynamiki – słabe przyspieszanie w niemal pełnym zakresie obrotów. Czasem brak mocy dotyczy tylko pewnego zakresu obrotów, co może wskazywać na wadliwie działającą kierownicę w turbinie.

Naprawa – Najczęściej zawodzi elektromechaniczny zespół sterujący zmienną geometrią łopatek – w takim wypadku konieczna jest wymiana całej sprężarki! Pod względem mechanicznym turbina często nadaje się do regeneracji.

Układ wtryskowy

Objawy Trudności z uruchomieniem silnika (6-cylindrową jednostkę łatwiej jednak odpalić niż wersję 4-cylindrową), szarpnięcia podczas jazdy (zwłaszcza przyspieszanie).

Naprawa – Trwałość piezoelektrycznych wtryskiwaczy mogłaby być wyższa. Za komplet nowych (najlepsze rozwiązanie, choć nie zawsze stosowane) zapłacimy poza ASO około 7000 zł. Użyta w tym silniku odmiana wtryskiwaczy nie nadaje się niestety do regeneracji.

Zawór recylkulacji spalin

Objawy – Nadmierne dymienie z rury wydechowej, obniżona moc silnika.

Naprawa – Osprzęt to słaba strona silnika – również zawór EGR należy do awaryjnych podzespołów. Często pomóc może samo oczyszczenie elementu z nagaru, jednak jeśli to nie wystarczy, czeka nas zakup zaworu (zamiennik: 1500 zł).

Kolektory ssące i sterowanie klapami

Objawy – Ograniczona moc silnika (usterki mechaniki i elektroniki sterującej), podwyższony hałas z kolektora (przy uszkodzeniach mechanicznych).

Naprawa – Często blokuje się mechanizm klapek regulujących długość kanałów dolotowych. Przeważnie konieczna jest wymiana całego kolektora (koszt: 2000 zł/szt.). Czasem dochodzi także do awarii silniczka sterującego wychyleniem klapek.

Napęd rozrządu

Objawy – Podwyższony hałas pracującego silnika.

Naprawa – W przypadku przedwczesnego zużycia łańcucha należy wymienić kompletny napęd rozrządu, tj. łańcuch, zestaw ślizgów i napinacze. Sam komplet naprawczy nie jest drogi (bez kłopotów można nabyć zamienniki). Niestety, wymiana okazuje się dość skomplikowana – wcześniej trzeba zdemontować praktycznie cały rozbudowany napęd osprzętu silnika.

Filtr czątek stałych

Objawy – Brak mocy (auto przechodzi w tryb serwisowy), rozrzedzanie oleju silnikowego (jego stan może się podnieść znacznie powyżej maksimum), pali się stosowna kontrolka filtra.

Naprawa – Regeneracja filtra na trasie (normalna jazda miejska często okazuje się niewystarczająca), wypalanie serwisowe (poprzez podłączenie do komputera) lub – w wypadku skrajnego zużycia – konieczność wymiany niezbyt drogiego wkładu filtra.

Silnik 3.0 V6 CDI – Podsumowanie

Zaawansowana konstrukcja, ale droga w naprawach. Pod względem mechaniki zbyt wiele zarzucić jej nie można, ale osprzęt mógłby być trwalszy. Auta, na które skończyła się gwarancja, warto serwisować poza ASO.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *