Porównanie Audi Q8 i Mercedesa GLE

Gasmoto - portal motoryzacyjny

Porównanie Audi Q8 i Mercedesa GLE

Audi Q8 najświeższa nowość, GLE ma już swoje lata na rynku.

Audi Q8 uruchamia swój silnik niemal niezauważalnie przez alternator-rozrusznik. Inżynierowie zastosowali tu aktywne poduszki silnika i adaptacyjny tłumik drgań skrętnych, żeby ograniczyć ewentualne wibracje przechodzące do kabiny już u ich źródła. Efekt szczególnie dobrze czuć na biegu jałowym: podczas gdy w Q8 panują cisza i spokój, w Mercedesie odczuwa się delikatne drżenie jednostki OM 642. Ten silnik ma już swoje lata, ale wcale nie jest zły. Turbodoładowane V6 zostało dobrze wyciszone i w przeciwieństwie do Q8 praktycznie nie wpada w klekoczącą częstotliwość dźwięku. W Audi ten niezbyt przyjemny odgłos spalania oleju napędowego słyszeliśmy też w nowym A6 z tym samym silnikiem. Podobnie niegodna auta tej klasy jest zwłoka w reakcji na gaz. Pojedyncza turbina w Q8 za długo buduje ciśnienie i później niż w GLE szczytuje tu też moment obrotowy. Ośmiostopniowej skrzyni biegów nie udaje się zatuszować tej niedoskonałości, wręcz pogarsza sprawę: bywa niezdecydowana i nerwowo redukuje biegi. Bardziej harmonijnie pracuje przekładnia 9G Tronic w Mercedesie. Dzięki niej GLE płynniej rusza i jest w każdej sytuacji przytomniejsze.

Porównanie Audi Q8 i Mercedesa GLE

  Audi Mercedes
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,1 s 2,4 s
0-100 km/h 6,1 s 7,5 s
0-130/0-160 km/h 10,1/16,0 s 12,6/20,2 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 3,4 s (aut.) 4,0 s (aut.)
80-120 km/h 4,5 s (aut.) 5,7 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 2301/589 kg 2385/515 kg
Rozdział masy (przód/tył) 54/46 proc. 55/45 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,1/12,3 m 12,0/12,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 32,2 m 35,8 m
ze 100 km/h (gorące) 32,9 m 35,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 54 dB (A) 55 dB (A)
przy 100 km/h 62 dB (A) 63 dB (A)
przy 130 km/h 65 dB (A) 67 dB (A)
Spalanie testowe 7,9 l/100 km 9,3 l/100 km
Zasięg 1075 km 1000 km

Audi Q8 kontra Mercedes GLE Coupe – dane producentów

  Audi Mercedes
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/V6/24 diesel, turbo/V6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu wzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/łańcuch common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 2967 2987
Moc maksymalna (KM/obr./min) 286/3500 258/3400
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 600/2250 620/1600
Prędkość maksymalna (km/h) 245 226
Skrzynia biegów automatyczna, 8b automatyczna, 9b
Napęd 4.10.2004 4.10.2004
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw
Pojemność bagażnika (l) 605-1755 650-1720
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) 85/24 93/31,8
Marka i model opon testowanego auta Continental SportContact 6 Continental SportContact 5
Rozmiar opon testowanego auta 285/40 R 22 275/45 R 21 | 315/40 R 21
Emisja CO2 (g/km)/norma czystości spalin 179/Euro 6d-TEMP 205/Euro 6c
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 3500/750 3500/750

Audi Q8 kontra Mercedes GLE Coupe – gwarancja i ceny

gwarancja/ceny Audi Mercedes
Cena wyjściowa 369 000,00 zł 339 500,00 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 46,1 proc. 44,7 proc.
Gwarancja perforacyjna 12 lat 30 lat
Gwarancja mechaniczna 3 lata 2 lata
Przeglądy wg wskazań lub co 2 lata co 25 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 474 280 zł 408 572 zł

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *